Pages

Cukuplah~

Cukuplah, saya da penat lalui semua ini...
Ye penat kerana semuanya tiada berhasil...
Bukan mengeluh... Bukan putus asa... Bukan tewas...
Tapi mahu bangkit...
Siapa mahu bangkit bersama saya???
Penting ke??? Penting, sbb saya memang perlukan kalian!
Saya perlukan senyuman kalian dan restui saya agar saya terus rasai ketenangan...
Lantas menewaskan kelemahan dalam diri...


"Setelah satu pintu tertutup, pintu lainnya terbuka.
Tetapi kerap kali kita terlalu lama memandang dan menyesali
pintu yang telah tertutup,
sehingga kita tidak melihat pintu yang telah dibuka
untuk kita..."
~Alexender Graham Bell~


Mungkin pintu-pintu itu telah tertutup buatku,
Ye, hingga membuatkan saya kecewa,
~Sia-sia dan buang masa~
Namun adakah ia bermakna saya harus biarkan pintu-pintu lain yang terbuka buat saya,
Merasai kekecewaan seperti yang pernah saya alami...
Tidak... Kalian tidak harus lalui apa yang pernah saya lalui...
Maka berfikirlah dan bertidaklah sebijak mungkin =)




~~~Bilis bahagia melihat insan di skeliling bahagia~~~



"Bersikap kukuhlah seperti batu karang
yang tidak putus-putus dipukul ombak. 
Ia tidak saja tetap berdiri kukuh,
bahkan ia mententeramkan amarah ombak dan gelombang itu"
~Marcus Aurelius~

"Antara tanda-tanda orang yang bijaksana itu ialah"
Hatinya selalu berniat suci...
Lidahnya selalu basah dgn zikrullah...
Kedua matanya menangis kerana penyesalan (terhadap dosa)...
Segala perkara dihadapinya dgn sabar dan tabah...
Juga mengutamakan kehidupan akhirat daripada kehidupan dunia..."
~Saidina Uthman bin Affan~




~Oleh itu berbahagialah wahai hati~



~SELAMAT TINGGAL MASALAH~
ITS STUDY TYME!!!



3 comments:

Cahaya Malam said...
This comment has been removed by the author.
Izzah Ibtisam said...

syukran CM, patah hati lagunya dipilih scara tidak sengaja, bkn mnggambarkan kepatahan hati...huhu...
yeah Bilis pasti kuat sekuat Izzah Ibtisam =)

Cahaya Malam said...

yeah2...shuker-shuker...
..(>_<)..

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews