Pages

Bagaimana bAhAGia???

Bahagia...
Siapa yg tahu bagaimana bahagia yg sebenar???
Siapa yg boleh nyatakan apa kriteria bahagia???
Angkatlah tangan dan kaki...


Bukan sy yg akn berikan jawapan...
Tapi cuba renung dan jawab pada diri sendiri...
Bukan pada org lain...


Adakah bahagia itu bila kita peroleh apa yg diidamkan?
Walau dgn cara yg tersangat kotor!
Walau saat kita tersenyum puas,
ada insan terpaksa menjahit sendiri luka di hati!
Begitukah???
Saya tidak setuju!!!


Bahagia bukan hanya utk dirasai sendiri...
Kerana segala bahagia tidak memberi makna...
Andai bahagia tidak dimiliki insan di sekeliling...


Yang Kuning, sila bahagiakan yang Biru...
Bukan yang Kuning berbangga kerana ia lain dari yang Biru...

Huuuhhh...
Sangat sukar mentafsir bahagia...
Bahagia bukan datang sendiri...
Bahagia: kita yg cari bahagia...
Jangan letakkan syarat untuk bahagia...
Bukan : Aku hanya bahagia bila..bla...bla...bla...
Bukan begitu...
Jadi bagaimana???
Betul : Jika ini yg aku peroleh, aku bersyukur... Aku yg harus terima dan berusaha utk merubah keadaan... Aku yg merubah keadaan... Buang kotak2 dalam minda... Malah berfikir secara lebih meluas... 


La Tahzan... 

1 comment:

farisha_ipin said...

SALAM~
hu3
ana bahagia pabila bc post ini~
kui3~
selamat berbahagia kak :)

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews