Pages

~Cool Blog 2~

Assalamualaikum wbt...
Sprti yg saya janjikan, saya kembali dgn entry seterusnya... CoolBlog 2...


Hmm, mahu sambung kisah tntg diari saya,
Nak tahu apa jadi seterusnya???
Jeng...Jeng...Jeng...


Ya, saya baca isi di dalamnya...
Sungguh teruja kerana ia buat saya seolah-olah kembali ke alam persekolahan...
Seronok kan, muda kembali...


Disebabkan terlalu rindu pada ia,
Saya bawa ia bersama...
Bawa ke IPG dengan harapan ia dapat kembali menemani saya...
Dan alhamdulillah, saya terus gunakan ia...


Saya terfikir, terlalu banyak pengalaman yang saya kongsi di situ,
Dulu... 
Tidak lagi kini...
Kenapa ya, sebab busybody kah? hmmm... mungkin...
terus terfikir... kalau terus menulis dalam diari...
Ape yg nk diberi keutamaan???
Kisah suka, duka, mahupun perjalanan hidupku sepenuhnya???
Makin galak berfikir, tidak mengapa jika ia kisah suka...
Tapi bagaimana jika ianya kisah duka?
Perlu diukir untuk diingati???
Biar luka parah terus berdarah???
Atau diukir buat pengajaran masa mendatang???
Ohhh... Cool blogku...

Saya mahu menggunakanmu kembali,
Tapi dgn cara yg lebih matang... (sebelum ni xmatang ke??)...
Hmm,
Matang yg bagaiman?
Meluahkan rasa padamu, bukan untuk terus berputus asa dgn kisah duka,
Bukan utk terus bersenang dgn episod suka...
Tapi menyedari setiap detik hidup itu untuk dihargai...
Oksigen yang disedut, bukan hanya sia-sia...
Tetapi ia bakal kuhembus kembali sbg karbon dioksida...
Untuk makhluk lain terus 'survive' di pentas dunia ini...


Mohon kebenaran utk saya tamatkan kisah Cool Blog hingga entry ini...
Hidup perlukan pembaharuan bukan...
Jadi ia perlu hadir dari dalam diri...
Dan semuanya berrmula dari hati.


Wassalam~   (",)

No comments:

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews