Pages

Lagu itu kembali berirama...

Menangislah di bahuku...
Firdaus
-----------------------------------------------------------
kau datang padaku seperti biasa

ku sambut bahagia dengan tangan terbuka

kau balas dengan senyuman seadanya

ku tahu ada sesuatu yang berbeza



kau hanya diam seribu bahasa

hanya di matamu yang cuba berbicara

bahwa saat ini hatimu terluka
kau tahu ku ada di sini untukmu



mencuba tak berkedip

menahan tegar di hujung mata

hingga kau pun tak kuasa
berderailah airmata
dalam pelukku kau curahkan semua



menangislah...

kadang manusia terlalu sombong tuk menangis

lalu untuk apa airmata telah dicipta
bukan hanya bahagia yang ada di dunia
menangislah...
di bahuku kau berikanku kepercayaan
bahwa laramu adalah haru biruku
kerna ku adalah sahabatmu



menangislah...(dibahuku ku disini untukmu)

menangislah...(dibahuku kerna ku sahabatmu)

............................................................................

Pernah dengar nasyid ni tak?
(Sayu dan hiba...)
Lagu ini bagai berirama kembali...
Ia sangat memberi makna buat saya...
Mungkin juga buat kami...
Ya, suatu masa dulu...
Ia sangat signifikan...
Saat dia baru hadir mengetuk pintu hati saya...

Dia...
Telah menarik saya untuk berlari bersamanya...
Bukan lagi merangkak dan bertatih seperti dulu...
Mengheret saya pergi meninggalkan air mata...
Memimpin tangan saya, dan keluar dari kepompong kesedihan lampau...
Membawa kembali senyum tawa saya...
Yg pasti semuanya dengan izin Allah,
Yang telah menemukan kami...


Bagai langit dan bumi,
Tetapi takdir telah menetapkan kami bertemu di sini...
Suka dan duka telah dilalui bersama,
Bagai terlena seketika...
Terasa bagai baru semalam kau menyapaku...


Terima kasih sahabat,
Atas segalanya...
Kerana...sudi meminjamkan bahu di saat kesedihan,
Kerana...sudi menghulurkan tangan saat kejatuhanku,
Kerana...sudi di sisiku saatku memerlukan kata-kata semangat,
Kerana... Menghiburkan di saat kemurungan,
Kerana... sudi berkongsi kegembiraan bersama,
Dan kerana sudi melayan kerenahku hingga saat ini...
Motivator tak berbayar...
Nurse tak bertauliah...
Sahabat sepenuh masa...
Syukran atas segalanya ya...


Dan kini...
Lagu ini bagai berirama kembali...
Hidup pasti ada pasang dan surutnya...
Ya... Oleh itu, 
maafkan andai telah mencalit luka di hatimu...
Maafkan andai menggores parut lama...
Maaf atas segalanya...


Teristimewa buat bayang-bayang saya...
Dan kujuga tidak akan melepaskan tanganmu...
Saat kau di bawah sekalipun...
Kerana itu janjiku suatu masa dulu...
Sewaktu kau mula membina impian...
Untuk menjadi seorang muslimah yg solehah...
Benar-benar solehah...
Dan seandainya, 
Masih banyak tanggungjawabku sbg saudara seIslammu,
yang masih belum kutunaikan,
Maaf kupohon...
Seandainya kita terpisah sebelum segala ini tercapai,
Namun kuyakin kerana mereka di sisimu...
Jangan pernah sesekali tinggalkan mereka...
Agar kau terus kuat mengejar impianmu...


Semoga ukhuwwah ini berkekalan...
Sayang kamu kerana Allah...
Sahabat dunia akhirat...InsyaAllah...

Sayang KAMU...

Assalamualaikumn wbt...
Saat diri bergelut dari dalam dan luar...
Mencari kekuatan untuk kugagahi...
Hidup perlu diteruskan...
Tak kira saat sempit mahupun lapang...
Itu semua asam garam kehidupan...
Tiba2 terbayangkan makanan, kalau ada satu rasa je...
Tak sedap jugak kan... Saya memang tersenyum bila ingatkan makanan... (",)

Baiklah, kembali pada tajuk... Sayang KAMU???
Ya, saya sgt2 sayangkan insan ini...
Walaupun kami kini berjauhan...
Jasad terpisah beribu batu...
Tapi dia tetap di hati saya...
Dia... buah hati saya...
Dia... Ciri-ciri suami dan bapa idaman ada padanya...
Cukup lengkap pada pandangan mata saya...

Tapi dia tak pernah cakap yang dia sayang saya,
Saya??? Pernah2 (tersipu-sipu malu), tapi dalam mesej je...
Ataupun dalam kad2 or surat layang tuk dia...
Saya memang segan...hihi...
Saya tak kisah dengan ucapan sayang...
Sebab sy sangat yakin yang dia juga sayangkan saya, dia sayangkan kami...

Bukti???
Hurm... (Garu-garu kepala...)...
Sebab dia terlalu banyak berkorban untuk saya... Untuk kami juga...
Iye...
Terlalu banyak hingga saya tak pasti apa balasan yang mampu saya berikan...
Dia seorang yang penyayang,
Walaupun tidak pernah mengucapkan kata sayang,
Tapi dari wajahnya cukup dapat saya lihat dgn jelas,
Action speaks louder than words!
Ha... Itula dia...

Nak dengar kisah kami tak?

-
-
-


Hmmm... Kekangan waktu, 
maka saya terpaksa berhenti secepat mungkin...
Ada ruang dan peluang saya akan ceritakan kisah kami bersama...
InsyaAllah biiznillah...

Sebelum mengakhiri...

SELAMAT HARI LAHIR ABAH...

Post teristimewa buatmu...
Walaupun lewat 3 hari post ini dipublishkan...
Kak sayang Abah...
Lelaki pertama yang paling Kak sayang...
Semoga panjang umur dlm beribadat dan dimurahkan rezeki...
Kak doakan kebahagiaan yang kita nikmati kini akan terus berkekalan...

Ya Allah, janganlah Engkau uji kami dengan ujian (ukhuwwah) yang tidak mampu kami tanggung....

Mereka buah hati saya...

KENANGAN DAHULU

Dahulu

Hidupku sepi umpama tak berteman
Namun dgn izin-Nya kita ditemukan

Selangkah kita menyusur dugaan yg mendatang

Tidak pernah jemu menempuhi dugaan dlm mencari keredhaan-Nya


Bagaikan cahaya menyuluh di segenap dlm hidupku

Di situlah kita mencorakkan hidup walaupun adakala ku tersungkur
Namun kau tetap setia di sisi
Tangan yg kau hulur seakan mengerti perasaan ini

Kini
Perpisahan kan terjadi
Ku rela undur diri kerananya
Ku doakan kau bahagia dunia dan akhirat
Patrikanlah kenangan kita dahulu

-
-
-

*mode : merindui kamu2...*

*trima kasih buat kalian yg pernah hadir dalam episod hidup Izzah Ibtisam*

*Andai perpisahan terjadi lebih awal dari yg diduga, 
kudoakan kalian terus tabah menjalani hidup*

*Doakan segala urusanku dipermudahkan*

*Berpisah di dunia sementara, moga bertemu di jannah abadi*


Amin... Ya Rabbal 'Alamin...

('_')
('-')
(".)'
('',)


Jom berzikir!!!



“Dan sebutlah nama Tuhanmu pada waktu pagi dan petang, dan pada sebahagian dari malam, maka sujudlah kepadaNya dan bertasbihlah kepadaNya pada bahagian yang panjang di malam hari.” Surah 76: Al Insan, Ayat 25 & 26

“Dan sebutlah nama Tuhanmu dalam hatimu dengan merendahkan diri dan rasa takut, dan dengan tidak meninggikan suara, di waktu pagi dan petang, dan janganlah kamu termasuk orang-orang yang lalai.” Surah 7: Al A’raf, Ayat 205

“Orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata) “Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka.” Surah 3: Al Imran Ayat 191

“Sesungguhnya Akulah Allah, tidak ada Tuhan selainKu, maka sembahlah Aku dan dirikanlah salat untuk mengingat Aku.” Surah 20 Ta Ha Ayat 14

“Sesungguhnya telah ada pada diri Rasulullah itu suri tauladan yang baik bagimu (yaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut nama Allah.” Surah 33: Al Ahzab Ayat 21
Jom berzikir!!!
Moga hati sentiasa terpelihara...

Dan jauh dari kelalaian duniawi...





...


Uhh... mengeluh dalam senyap...
Kenapa???
Pergi, pergi jauh2 la bad emation...
Anda tak pernah diundang... Langsung!!!

Hujung minggu bakal menjelma...
Dan ia buat saya mengeluh...
Sebenarnya...

Rasa sakit bagai bakal kunjung tiba...
Menyucuk dari segenap sudut...
Mengetuk pintu hati dengan bermacam 'signal'...
Sekurang-kurangnya memberi persediaan awal buatku...

~SENYUM~
Inilah takdir... 
Saya terima dan yakin ini yg terbaik buat saya...

Rasional-rasional-rasional...
Kenapa???



Astaghfirullah... Siapalah aku untuk mengeluh...Hamba harus bersyukur pada Yg Maha Mencipta... Allahu Allah, jauhi aku dari bisikan syaitan yg menyesatkan...

Seolah baru tersedar...
Syaitan akan sentiasa menghasut anak-anak Adam,
Benci membuak-buak kerana membiarkan musuh ketat menguasai emosi...
Mujahadah lawan internal & external 'enemy'...
Betul???

Uhhh... Mengeluh lagi???
...Bukan... (",) 
'Relief'...
Moga Allah kekalkan rasa ini...
Aku bersyukur atas ujian dan nikmat yang Kau kurniakan...

Success...

Sukses adalah sebuah perjalanan, bukan tujuan akhir ~ Ben Sweetland

Atau, bak kata orang kampung saya :

Success is a journey, not a destination.


~sama-sama renungi~

CINTA di Langit GAZA...

CINTA??? Satu perkataan yang memaknai manusia... Ianya klise yang sentiasa diulang dan diperdagang, cinta akan membawa pemiliknya berusaha dan berkorban untuk mencapai citra dan nuansa yang dihajatinya. Buku Cinta di langit GAZA ini bertemakan misi membantu manusia yang dihempap derita... Melepasi garisan Gaza yang terbakar  dan musnah... 


Sedikit sinopsis yang saya petik daripada buku Cinta di langit GAZA...



Pernah lihat? Atau baca buku ini???

Saya baru sahaja memilikinya...
Hadiah istimewa dari Srikandi Mujahidah (roomate tersayang)...
Credit to her... TQ very much for da present... Luv it...

 Buku yang sangat2 menarik untuk dihayati, 
Terutama buat aktivis amal kemanusiaan khususnya penggerak dakwah dan harakah islamiyyah di Malaysia. 
Bacalah dengan menghayati buku ini dan seterusnya menyumbang sesuatu demi persaudaraan Islam. 
Sekalung tahniah untuk Ustaz Riduan dan semua aktivis harakah Islamiyyah.

JOM MEMBACA... ('',)

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews