Pages

...

Ya Allah...
Kuatkanlah hambaMu ini...
Kuatkanlah insan2 di sekelilingku,
dalam menghadapi hidup ini...
Semoga Al-Quran dan Sunnah menjadi panduan hidup kami...
Jadikanlah Islam sebagai cara hidup kami,
Matikanlah kami dengan pengakhiran yg baik...


Saat terasa berat di pundak,
Terduduk lemah longlai...
Tapi Engkaulah yang jua memberikan kekuatan itu...
Rupanya bukan hanya aku yang merasakan berat ujian itu...
Malah insan2 di sekelilingku turut sama merasai...
Masing2 dengan bebanan tersendiri...


Jadi tersedar aku seketika...
Bahawa aku harus terus gagah melangkah...
Bukankah pernah aku alami bebanan ini,
Pernah aku lalui ia...
Namun kenapa harus tewas untuk kali ini?


Kagum tiada terkata,
dengan percaturan Ilahi...
Indahnya aturanMu Tuhan...
Hamba yang hina ini redha akan ketentuanMu...
Itulah yg aku mahukan...
Sentiasa redha, 
Tetapi kenapa harus ada sesuatu yg tak diundang...
Cuba memusnahkan segala ketenangan...
Uhhh...
Tidak sanggup teruskan perkongsian...

Allah...
Kuatkan hambaMu ini...
Agar aku mampu terus mengawal segala anasir itu...
Pergi meninggalkanku, tinggalkan cucu cicit Nabi Adam...






~Saya, Nor Izzati a.k.a Izzah Ibtisam memohon ampun dari anda yg pernah saya sakiti~

No comments:

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews