Pages

Semoga diredhaiNya...

Assalamualaikum w.b.t...


.... Mengeluh panjang???...
Sebab tekanan yg makin menghimpit...
Saat tugasan yang berasak-asak menuntut untuk disiapkan...
Program2 wajib yang entah makin penat dengannya...
Saat hati manis dah jadi tawar...
Gula sudah tidak mampu menambah rasa lagi...


.....................................................
Apa kaitan semua ni?
Sapa yang mengeluh?
Entah, mungkin tepat terkena batang hidung sape2 yang suka mengeluh!


....................................................


Saya melihat situasi2 begini...
Sekarang...
Si A marahkan Si B,
dalam keadaan tidak sedar...
Kemudian Si A datang mohon maaf dari Si B,
Sebab baru rasa bersalah,
Sebenarnya Si A tidak marahkan Si B,
Tapi sebab tekanan, yang baik pun nampak buruk....


Ini satu situasi yang saya lihat...
Ada lagi...


Kumpulan A tuduh Kumpulan B tak buat kerja,
Kump B pulak cakap Kump A tak nak ikut arahan...
Masing2 nak menafikan,
Sebab yakin dah jalankan tugas masing2...
Hah, macam tu lah situasinya...


Pernah tak lalui semua situasi di atas?
Saya rasa itu common,
Sebab semua orang kt cni penat dengan tugas masing2,
Dah dikawal,
Tapi kadang2 orang yang berdekatan menjadi mangsa...
Hehe...
Macam yang pernah saya lalui... 
Kena marah tanpa sebab,
Tapi takpe,
Anggaplah semua orang penat,
Kita pon penat...
So kalau terkena situasi begini,
Senyum sajalah, think positive,
Kalau kita x suka kena macam tu,
jangan buat orang lain macam tu...


Maafkan penulisan yang dihasilkan dalam keadaan kelam kabut...
Hati yang tawar dengan apa yang terjadi...
Astaghfirullah...

No comments:

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews