Pages

Praktikum oh praktikum~

Sudah 2 minggu berlalu...
Berpraktikum, bergelar guru di SK Chenderah, Jasin...
Guru dalam latihan sebenarnya (",)...
Penat xpayah nk cerita...
Sebab sibuk menyiapkan rph, abm n portfolio...
Tak campur lg dgn terlibat secara lngsung dgn program sekolah...
Ada kwn cakap, smpai tidur x lena, makan xrasa apa2, mandi x basah...
Gara2 praktikum...
Eh2... Kelakar jugak dgr macam2 kisah kawan2 seangkatan...
Betul, memang penat tak dinafikan...
Tapi semua tu menyeronokkan...
Dunia persekolahan yg meriangkan...
Rumah sewa yg mcm bilik gerakan, tapi di situlah tempat kami mengadu rasa...
2 minggu berlalu...
Hanya 2 minggu berbaki...
Kenapa bukan setahun ni hanya praktikum???
Saya bakal merindui semua kenangan itu...
Banyak kenangan bermakna sewaktu di sana,
Sewaktu saya bukan lagi bergelar penghuni tetap di IPG ini...buat sementara waktu...
Saya dah bersedia jadi guru?
Ma, Abah, Kak dah bersedia terima profesion ni...
Alhamdulillah syukur,
dan Terima kasih Ma Abah kerana menghantarku ke sini...
Tidak sabar menamatkan setahun setengah di sini...
Tidak sabar beralih ke alam baru,
Walaupun sedar cabarannya jauh lebih hebat...


~SENYUM walau disakiti... Sakit itu akan menghilang... Waktu akan membawanya terbang bersama angin... Ini semua ujian kan... Saya sedang senyum menghadapi ujian ini~

No comments:

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews