Pages

Dunia Oh Dunia...

'Sape kata dunia ni tak penting?...'
Erm...
'Dunia ni pentingla, kalu tak penting kenapa Allah jadikan dunia...'
Fikir lagi...
'Dunia yg terbentang luas, penuh isi alam... Segalanya ciptaan Allah. Takda satu pon Allah jadikan sia-sia...'
'Tgk cicak yg kita geli sgt tu... Pun ada fungsi, yg mencuci habuk2 dalam rumah'...
'Inikan pula manusia... Walaupun kita rasa org sekeliling susah nk terima kita... Kita tetap hamba Allah. Argh, kita memang layak hidup atas muka bumi ni... Ia milik pencipta kita...'
'Pernah dengar tak? Dunia ni ibarat pentas lakonan?...'
'Hurm... Segala yg kita kerkajan akan dirakam, tidak satu pun yg terkecuali...
'Takut kan...Cuba bayangkan macam ni, kalau kita sedar kita kt dpn camera, or kita tahu kt satu kawasan kita tu ada CCTV, agak2 macamana perlakuan kita ya???'
'Haha, pasti sgt sopan. Ibarat kata pijak semut pn x mati...'
'Macam tu la jgk dunia ni... Stp yg kita lakukan, Allah perhatikan... Kita sedar, kita tahu... Tapi kita sering alpa, sebab kita tak nampak CCTV Allah...'
'Dunia ni jugak ibarat satu persinggahan, takda dunia takda tempat kita nk beribadat...'
'Duniala tmpat yg menentukan hidup kita setelah hari kebangkitan nanti...'

Erm.... Fikir panjang...
'Aku tahu semua yang kau cakap tu, tapi aku selalu lupa... Kenapa???'

'Cuba cek balik amalan kita, dlm sehari apa yg kita kerjakan? Kat mulut ckp nk jadi kekasih Allah, tapi apa amal yg membuktikan kau benar2 ingin berkasih denganNya???'

'Urghhh...'

'Masih belum terlambat utk kita berubah... Allah Maha Mengampun... Kau pilih, bahagia dunia bahagia akhirat? Mana yg kau kejar? Pasti kedua2nya bukan... Jadi berbahagialah dlm beribadat kepadaNya... Pasti bahagia akhirat bakal mengiringi kelak...'

'Allah... Ramadhan kian hampir... Medan terbaik meng'upgrade' iman... Sahabat, bantu aku, ketuk aku saat terleka...'

'InsyaAllah... Ingat, hidup di dunia utk hidup di sana yg kekal abadi...'

(",)

No comments:

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews