Pages

Kanak-kanak...

Assalamualaikum w.b.t...


Jika ustaz Hasrizal melalui blognya ada menulis berkenaan Membaca Lukisan Anak-Anak, saya tertarik untuk menulis tentang anak-anak... Anak-anak? Siapakah? Ohh, jgn salah sangka... 


Saya masih belum punya anak, apatah lagi anak-anak...
Tapi saya punya anak-anak buah... 'Anak-anak' sebab ada dua orang...
Cuti yg lalu saya berpeluang bercuti bersama mereka berdua ; 'Alia Nur Syuhada', dan 'Izz Abdul Salam...


~Alhamdulillah, soleh dan solehah... InsyaAllah...~

Hadirnya kanak-kanak sebagai penyeri hidup... Setuju??? Siapa setuju, sila angkat tangan macam saya ~


Seorang sahabat saya, sewaktu bertemu kedua-dua anak buah ini beberapa bulan yg lalu... Sungguh teruja dia melayan kerenah anak buahku ini, maklumlah sahabat saya itu anak bongsu... 
Katanya, "kanak-kanak ni penyeri hidup kan..."
.... Saya angguk tanda setuju "betul, betul..."... 


Tapi... 'Waktu budak2 ni meragam, nangis2 nak macam2, waktu tu da x anggap penyeri dah'.... 
huhu, jahat betul saya... Tapi itulah yang saya perhatikan... Cuba waktu kanak-kanak cumil ni baru lepas mandi, waktu tu masih ceria...Fuhh, berebut nak pegang kan... Hah, cuba kalau budak tu da uutt...utt... pampers pn da penuh... Hah, masa tu pun berebut... nak lepaskan =)... Betul kan? Ish, malu nk ngaku yea!!!


Ye, mmg benar mereka penyeri hidup saya... Bila bersama, terasa berat untuk berpisah... Bila berjauhan, ada rindu yg bertandang...


~Ini entry yg sekian lama saya tinggalkan dan biarkan ia dlm simpanan timbunan draft... Saya belek kembali, mood merindui dua anak buah ini~


~rendu~

3 comments:

murabbi said...

anak2 permata hati...
cumel!!!
nak jumpe...bleh??

Izzah Ibtisam said...

cumil mcm m cik dia...
boleh jumpe, ada rzeki nnt jmpe ye...hehe

murabbi said...

erk...
m.cik die....comel...erm...er...knpius ni...
heeeeeeeeeeeeeee....
sape2 yg snyum psti trserlah kecomelannye..
ngeeee
mcm 2 dak cumel dlm post ni..
amiin....

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews