Pages

Reality vs Fantasy

Fantasi? Saya rasa ianya sinonim dgn imaginasi kan?
Sebab nak cipta alam fantasi memerlukan imaginasi...
Hurm, itu yg saya rasa...
Tapi hakikatnya alam fantasi jauh berbeza dgn dunia realiti...
Itu sangat pasti,
Mana tak nya, kalau tgk cite bollywood (sy sgt xsuka bollywood...huhu),
Cubalah kalau sad ending, contoh heroin dan heronya tak bersatu di akhir crita.
Mahu tak dibakarnya panggung kan,kan,kan...
So, alam fantasi biasanya penuh dengan kepura-puraan?
Erk, mungkin macam tu kan...
Kalau bg penggemar novel,
Mesti sgt asyik dibuai imaginasi,
Terbang ke dunia fantasi,
Maka terjadilah sindrom senyum n nangis sorang-sorang (sapa makan cili terasa pedasnya...;p)
Hebatnya kuasa fantasi kan.
Baca novel cintan cintun, masalah tolak tepi...
Habis berfantasi, sambung fikir pasal masalah lagi...
Masalah yg benar dihadapi di dunia realiti...


Kata orang, banyak berimaginasi tak elok untuk otak...
Tapi kalau kurang berimaginasi pun tak baik untuk otak jugak,
Hah, berpada-pada la... Seadanya ya... 
Mungkin dunia realiti disesakkan dengan pelbagai masalah,
Singgah seketika ke alam fantasi untuk merehatkan minda,
Nanti lekas kembali kerana dunia realiti sedang menanti...


Sir George Cayley, manusia pertama yg mencipta kapal terbang...
Semua ni kuasa imaginasi kan...
Ada yg kata "imagination is more important than knowledge"...
Ha, macam mana tue?
Tak salah kan berimaginasi...
Kenapa penulis-penulis berpenat lelah berimaginasi,
Demi mencipta suatu fantasi dalam karya mereka,
Hurm...
Saya serahkan segalanya pada anda...
Erk, parahla kalau sampai tahap macam ni kan =)

Nota Izzah : Sy juga suka berimaginasi, dlm usaha menyiapkan cerpen tersebut.Bnyk sgt kekangan... Sabar ye buat yg bertanya sambungan crita tu...

No comments:

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews