Pages

Hukuman...

Assalamualaikum w.b.t...
Hukuman, bunyi mcm ngeri je kan ;p..
Prnah kena hukum?
Msti pernah kan, kena hukum lepas buat silap.
Masa kecik2 dlu, sy pn prnah kena hukum.
Msa tu still kt skolah rendah, drjah 3 klu x clap...
Ma abah dah ckp, masuk wktu terus Solat Maghrib,
Lepas tu nak gi rmh sdare,
Sape yg lmbt siap nnti kena tiggal!
Haha, sy buat tak tahu je sbb syok sgt mnonton cite kartun,
Tgk cite tak sedar apa mcm org kena pukau (mmg hiperbola),
Org lain sibuk bersiap...
Bila dah habis cite, barula sy sedar yg org lain dh siap...
Huaaa, nak bersiap dah tak sempat!
Dan akhirnya janji tetap dikota...
Saya ditinggalkan sendirian...
Takut + sedih wooo...
Sy dihukum ats kesalahan sy,
Saya tahu kenapa sy dihukum sbb itu mmg slh sy,
dan yg pasti ia tetap jd pengajaran buat sy,
smpai skrg sy masih ingat,
Kalau nak sesuatu benda, kenala berkorban,
macam kes sy ni, kalau nk ikut gi jalan2 kenalah korbankan crita kt tv,
jgn slamanya ingt yg orang je akan ikut kita...
Bila ingt cite masa kanak2, bnyk yg buat sy tergelak...
Bukan main susah lg ma abah nk besarkan anak2nya,
Hukuman yg diberi buat anaknya bertambah matang...
Trima kasih Ma & Abah...

Nota Izzah : Menerima seadanya andai dihukum ats kesalahan yg benar2 dilakukan. Tapi dihukum tnpa kepastian akan kesilapan yg dilakukan, itu sungguh memeritkan... Moga mndpt pengajaran drpd hukuman yg diterima...

No comments:

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews