Pages

Hot Happenings~

Assalamualaikum w.b.t... Apala yg 'happening' sgt tu...
Hehe, sje nk kasi hot skit, tu bg title act semacam...
Actlly, this is bout hikayat satu malam...
Ok, sape yg rajin nk tahu kesah sila stay tuned.
Ini kisah hmpir 3 bulan yg lalu... di sebuah kampus tua... selepas detik 12 a.m...
(Selepas tamat exam week...)
Ting...ting...tingg... (bunyi jam loceng tua...) hehe mcm horror story plk dh...
About half an hour after 12 a.m...
Tiba-tiba....

Tok...tok...tok... (knocking door)...
::::::
:::::
:::
::
:

Tadaaa!!!
Hepy bufday to you... Hepy bufday to you... bla3... (suara sumbang nyanyikan lagu...fuh...)...
Hehehe... And i was speechless... Adeh, smpat lagi... Hurm ingatkan mreka2 ni dh lupa...
Tiba2 one of them bawak masuk sebiji kek, black forest one of my favourite (instead of butterscotch, hehe)...
Dan di atasnya tertulis nama saya n kembar. cik Izzatul... It was our birthday!
"Selamat Hari Tua Zati & Zatul"
Inila keknya...

Sy hampir terlupa kesemua yg hadir mlm tu. Tp sy sngguh berterima kasih sebab sudi luangkan masa... Kami borak pnjg lebar. mentang2lah dh hbs exam, kan. Rumate sy plak asyik je ckp sibuk, sejak ptg. So dia xdpt luangkan masa lama2, lps celebrate seketika dia da minta diri. Ada urusan yg nk diselesaikan katanya. Ok, apa nak buat rumate sy org 'besar'... Jd, kmi yg masih tggal teruskan borak2 mcm dah setahun x jumpa (hiperbola btul, mklumla sblm ni sibuk stdy, uwek!)...
Kesimpulannya, sy lega sbb itu hanya suprise party la kan...No prank utk thn ini! Xperlu mandi telur dgn ramuan istimewa yg aromanya sgguh 'wangi'... hehe... (mgkin membe2 terchenta sudah rasa diri cukup tua utk buat benda tu lagi ;p )
Bila masing2 dah kepenatan, mereka mohon undur diri. Dan sy kembali bersendirian...

Suddenly dtg 2 org kakak kesayangan yg sememangnya dh lama xbertandang ke bilik. Pun nak ucapkan slmt hari tua. Sambil bg sebakul dua nasihat, tnda syg si kakak...
Sdg asyik borak, Kakak A mendpt panggilan. Kakak S nun di hostel sebelah sdg sakit tenat, hah tgh mlm macam ni mmglah terkejut.. Ok, kami bertiga bergegas, terkodek2 sambil mata separuh tertutup menuju ke hostel sebelah...

Tip toe...Tip...
Aish, apsal banyak sgt slipar dpn bilik kakak nie... Sakit teruk sgt ke??? huhu
'Meh masuk Tie...'
Saya berat hati (lbh kurang 3 - 4 kg jgkla masa tu, huhu) utk melangkah...
Dan tibe2 lampu bilik terpadam... Ok, then saya dpt agak... Wuhuuu, besnya la kan...main tutup2 lampu pulak...
Saya terasa seperti ditarik, keh2...
Dan saya lihat mereka2 (maksudnya ramai la kan) sdg dlm kegelapan sambil tergelak riang,
Disuluhi lilin2 dalam susunan yg sgt menarik....


Apakah??? 

Dan hati kecil ini tersentuh...
Sekali lagi saya dengar suara2 yang disumbangkan, mnyanyikan lagu buat saya... (Tahap kesumbangan hampir sama, tapi penyumbangnya adalah org yg berbeza ;p )
Tacim...huhu...
Bertalu2 ucapan hari lahir drp mereka, my sayangness...
Spechless...
Dan seketika slps itu, lcd memancarkan sesuatu pd ruangan dinding bilik itu...
Video spesel buat sy... Lagi sekali terharu dan tiada kata...
Dan sy tahu ini semua angkara rumate, rpenye inila 'kerja' yg tak sempat2 nak disiapkan tuh...
Hati mana yg tak tersentuh kan (euww...)...
Tp tumpuan sdkt terganggu, dek usikan mereka2... 
Ok, apsal gambar 'cantiknya!!!' ada jugak dlm video tuh... (menjerit dlm hati...)
Masa terus berlalu dgn senda gurau bersama mereka, waduh sungguh sy sayangkan kalian...
Tak mungkin terungkap dgn kata, sayang kerana Allah...

Seriosly, saya tak bgitu harapkan utk ada org ingat tarikh lahir sy... (Kecuali org yg betul2 rapat la... =) Sebab, sy pun spesis yg susah nk ingat tarikh. Entahla, mkn semut paprik bnyk sgt kot ;p.

Namun sy sungguh hargai tiap2 kejutan yg diterima, saban tahun... Dah berapa kali bermandikan telur dan campuran 'secret recipe' yg memualkan lagi meloyakan...tp itu kenangan, saya hargai ingatan kalian...
dan ini tahun terakhir saya di kampus tua ini. Entah lepas ni sy masih berpeluang untuk terus merasai segala kegembiraan ini,... saya tak punya jawapan untuk itu...

Rasa berat untuk tinggalkan segala kenangan manis di sini... zaman 'campus life' sudah hampir berakhir... Biar saya terus nikmati saat2 terakhir ini sebaiknya... Ye, menghargai setiap saat selagi bergelar pelajar... (Jiwa sarat dgn rasa...uhh...)

P/S : Berkasih sayang itu sungguh indah, jika segalanya kerana Allah...

Style tuu...

Assalamualaikum w.b.t...
Style apakah?

Ok, rasanya taknak cakap panjang, cume teringin utk kongsi sesuatu dgn anda =)

 Alololo tomei2... Baby sape ni ha...
(Gmbr pinjam dri En. Google...hehe)

Hurm, kalaulah dilihat kpd kedua2 gambar ni, apakah persamaan yg u ols nmpk?
Hehe, dua2 baby, gegirl, cute, yg paling penting KEDUA2NYA BERTONCANG... wink3...

Ok, mmg cantik kan. Nak cubit2 je baby ni... Ini girl style...
Ups, tapi Izzah tgk skrg ni bkn baby je yg nk bertoncang...haha... bapak baby pun nk bertocang jugak...(Uppss...)
Wahahaha (geli ulu hati....)... Style tuu...

Erm, penat cari gambo lelaki bertocang... xpe2, rsenye mesti pnah tgk kn laki yg bertocang... xkurang jgk gegirl yg admire lelaki2 dan jejaka yg kelihatan mahchuu dgn gaya rambut sebegitu...

Ok ke sebenarnya, boboy bertocang? Erm...
Kalau lelaki menyerupai wanita atau yg sebaliknya..., ia ditegah dlm Islam kan.
Haish, macamana pulak kalu dah boboy bertocang bagai?
Ok, tepuk dada tanya Iman, anda punya jawapannya... (Err, kalau x punye jawapan, sila cari ok...)

Baik2, skrg jum fokus kpd hukum lelaki yg solat dlm keadaan bertocang...
 
Drp Ibnu 'Abbas, bahawasanya Rasulullah s.a.w bersabda : "Aku telah diperintahkan oleh Allah untuk sujud dengan tujuh anggota tubuh yang utama termasuk dahi. Dan beliau dalam masa yg sama menunjukkan ke arah hidung, tapak tangan, kaki, dan jemari kaki. Serta diperintahkan untuk tidak mengikat rambut serta tidak mengumpulkan (menggulung / melipat) pakaian." (Riwayat Muslim, Sahih Muslim, Kitab as-Solah, 3/45, no. 758).

Rasulullah bersabda : "Itu (ikatan rambut) adalah tempat syaitan". (Hasan, hadis riwayat Abu Dawud (646), at-Tirmidzi (384), Ibnu Khuzaimah (991), 'Abdurrazaq (4991), al-Baihaqi (11/109) dan Ibnu Hibban (2779).

Kaum lelaki dilarang mengerjakan solat dengan rambut terikat. Imam Tirmidzi berkata "Inilah yg berlaku di kalangan ahli ilmu, mereka membenci kaum lelaki solat dengan rambut terikat".

Ok, Izzah hanyala seorang bakal guru yang tiada kaitannya dgn bidang agama... Tak berani utk mengulas lebih panjang. Tp ambillah sedikit masa utk merenung maksud hadis tersebut... Ya, bersyukur kerana kita seorang Muslim, tapi Muslim tdk cukup hanya pada nama... ;p


P/S : Selamat Tahun Baru... Tahun baru, azam baru, semangat baru... dan, status baru??? ;p

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews