Pages

Wordless Wednesday...

Sentiasa ambil masa untuk MUHASABAH...

Mode : sayu... 

Wahai diri yg berduka...

Semalam aku lihat kamu bertemankan air mata...
Aku cuba menghampiri,
Tapi dirimu menghilang dalam pekat malam,
Kutahu jarak membuatkan ikatan ini kian menjauh...
Tapi atas nama persahabatan suci ini,
aku tidak rela melihat walau sedikit kerut di dahimu,
apatah lagi membiarkan dirimu terus bertemankan air mata,
Insan biasa ini sentiasa ada utk kamu,
Ayuh jalan seiringan,
Teringin utk bersama saatmu jatuh,
Agar akulah yg membawamu bangun tika itu,
Bukan sekadar janji manis yg kusampaikan...
Kerana sekali namamu singgah di hati,
Ia tetap selamanya terpahat...
Aku sayang kamu kerana Allah...

Nota Izzah : Saya berjanji kerana sy ingin tepatinya... Krana pahitnya menanti janji dikotakan, hnya Allah yg tahu...
Life can be extremely hard at times, people will lie, back stab you, and put you down. But always keep your head up, smile, and never let them know what hurts you the most.

Yes, you do...


It doesn't matter how many times you fall, it just matters how many times you get back up.

...

Sometimes the only person who can make you stop crying is the one who made you cry...

~Tabah~

I need him...

Saat diri terasa longlai, maka bermacam perkara yg mengunjung diri. 
Allah, waktu itu mohon diri betul2 kuat utk hadapi segalanya. 
Kita bukan dicipta utk hanya tersenyum tawa di cni. 
Kita punya amanah, kita punya bebanan...  
Kerana ini persinggahan cumaa... 
Maka ia pastinya bukanlah mudah, di sana kelak hidup yg pasti kekal abadi. 
''Ujian ini tarbiyyah... Dengannya dirimu menjadi lebih kuat...'' Bisik pada diri. Itulah yg diulang. 
Capai sejadah cinta, Dia sebaik-baik tmpat mengadu bukan...
Dia saksi jatuh bangun hambaNya...

Saat ini saya sangat rindukan rumah,
Nak balik...
Rindukan ma dan abah...
Rasa tak kuat utk teruskan...
Tp tetap pujuk diri...
Tak yakin? Tak baik cakap macam tu...
Allah sentiasa ada utk hambaNya...

I need him...
Ayah Ngah... Pak cik yg rajin memotivasikan saya...
Motivasi intrinsik kala ini mungkin sudah berkelip-kelip,
Pinta utk di top-up...
Saya rindu kata-kata beliau...

Sabar...
Allah kan ada... =)

p/s : Kalau org lain mampu, kenapa tdk sy?

Soal hak?

Setiap org pasti berhak merasai bahagia, masing-masing pasti punya cara tersendiri utk memperoleh 'bahagia'... Terpulanglah, asal ia tidak melanggar syara', dan bukan berbahagia atas kesedihan org lain... 

...

fUHhhh... tiup sekencang-kencang...
Lagi skali enchi belog da jadi rumah hantu...
Da sunyi dr perkongsian, hanya tinggal luahan rasa...
Maafkan ana enchi belog...
Ana insan lemah...
Skali ditiup angin, terus longlai...
Ye lah manusia akan lemah tanpa Dia...
Maknanya ana dah tinggalkan Dia?
Nauzubillahi min zalik...
Andai mampu disukat titis manik jernih yg membasahi pipi,
Mampukah ana jamin,
bahawa titisan air mata keinsafan dan ketakutan akan azab siksaNya melebihi tangisan kepenatan, kelelahan, dan kekalahan pada diri...
Sentap, itulah ana manusia yg jarang sekali bersyukur atas nikmatNya...
Mari sekeh kepala ana beramai2 kalau ana menjauh dri taliNya...

Jom ucap alhamdulillah... pejam mata dan lihatkan segala pemberianNya...

p/s : dah lama tak membahasakan 'ana'... Sekali sekala, izinkan ana ye ;)

Lagi...

Saat sakit itu buat kita ingat tika sihat... Art of appreciation... Allah knows da best...

Wordless...

Terima kasih atas segalanya... Panjat kesyukuran pada Ilahi... Pasti ada hikmah di sebalik segala keperitan ini... Sabarlah, segalanya bakal berakhir... Pasti berakhir, dan semoga ia jadi pengajaran bermakna buat yang merasainya... Mencari kembali 'rasa' setelah ia dihilangkan seberapa waktu...

p/s : Mungkin 'rasa' itu sebaiknya tidak perlu lagi kembali... Itu pasti lebih baik, agar tiada lagi gusar setelah 'rasa' itu menghilang...

Wordless...

Tak perlu fikir, kenapa mereka sanggup buat aku macam ni...
Tapi fikir, kenapa aku sanggup biarkn diri aku terus begini...

~sigh~

...

Kanak-kanak akan menangis, atau meragam bila sesuatu yg diingini tak diperolehi.
Sebab mereka tak pandai utk bagitahu kehendak sndiri...
Paling tidak hanya tahu merengek, sambil menunjuk kepada sesuatu yg diingininya...
Yg lebih tua, hanya bersabar melayan kerenah, dan kalau tak mampu menahan sabar, tunggulah nanti si kecil pula dapat penangan, akibat tangisan dan rengekan yg mengganggu...
Itu kalau kanak-kanak, macamana pula dgn yg dh remaja, atau dewasa?
Yg tahu bertutur...
Bila tak dapat apa2 yg diingini, pun ada yg nak menangis...
Marah sana, marah sini... tak ada beza dgn budak2...
Ok, mengutuk diri sndiri...terkena batang hidung...
Allah, terkadang diri ini kalah pd diri sndiri...
Tears plis dun fall...
Sebab saya nak ucap selamat tinggal...
Jd skrg saya ucap, Selamat Tinggal...

nota kaki ; slmt tggal segala rasa yg mengganggu, segala penat yg menjengah... slmt dtg Kajian Tindakan...

Followers~

~Pengunjung~

~Muslimah 24 hours~

~Muslimah 24 hours~

Popular Posts

Total Pageviews